torsdag 4 juni 2009

Trädgården

Äppelträdet blommar och överlevde flytten från Norrfjärden. Jag ska bara skaffa en kompis till trädet i sommar. Får se om jag hittar samma sort eller om det blir ett annat.

Jag känner ett par som jobbar hårt i min trädgård i sommar. Dessa två stackare är snart utslitna. Som det blåser varje dag, jag tror inte det har varit en enda vindstill dag.




Jag har besök i rabatten.



Ett litet hus till flugorna.




Jag älskar att plantera. Men jag får än så länge hålla mig till en liten plätt. Det är svårt att börja göra någon större plantering på gården nu, när det fortfarande är lite grävning kvar och det körs med traktor osv, då skulle nog mina blommor vara platta på en dag. Istället blir det mycket planering inför kommande sommrar.










Vi får se om jag lyckas hålla mig, eller om jag börjar med ute platsen redan i sommar. Vet precis hur den ska bli..

1 kommentar:

Sofie sa...

Vilka finfina somriga bilder! Ja, stackars paret där, nu får du se till att anställa nya så dom får gå i pension :) Kram!