måndag 31 augusti 2009

Måndag

Eddie på PDOL. Pojkarna hade verkligen kul!
Dom ville inte fara hem.

Pojkarna sätter potatis med farfar i början av sommaren. Nu har vi ätit av den och den blev jätte stor och god.
Jag målade dörren till min trädgårdsbod i blått i stället för svart, som de andra dörrarna på uthusen är. Jag tycker det blev charmigt.

Ja, nu är det sista augusti. Nu är väl hösten här. Sommaren har gått så fort. Har promenerat i skogen idag och upptäckte att löven föll från träden.. redan! Till veckan börjar älgjakten.. då gäller det att hålla sig borta med hästen från skogen så det inte händer nån olycka. Jag som har hittat en ny fin skogsväg att köra häst efter, hm.. får väl vänta tills de skjutit klart.
Nu jobbar jag för fullt efter ledigheten.. 100% natt. Det känns inte alls farligt att vara tillbaka på jobbet. Men de 12 veckor som jag varit ledig har bara sprungit iväg. Vi har hunnit mycket i sommar, åtminstonde på huset. Vi hann inte iväg på nån semester som vi hade tänkt. Vi hade planerat att åka till östersund, men det får vi ta nån annan gång. Viktigast är ju att bli klara så vi kan flytta in nån gång. Det längsta jag har varit i väg i sommar är på trav i skellefteå. Har även varit så långt som till Älvsbyn där de har en super fin butik - Handplockat - skulle kunna ta med mig hela butiken hem. LÄÄÄngtar att få börja invändigt i huset...

Inga kommentarer: